کمتر از چند هفته به آغاز مسافرت های تابستانی مانده. این نکته مطرح است که در این مسافرت ها چه خوراکی هایی بخوریم که به سلامتی ما لطمه وارد نشود، به پرسش و پاسخ زیر توجه کنید تا بدانید در این مسافرت ها چه چیز بخورید و چه چیز نخورید!!



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:غذای سفر، خوردنی های در حین سفر,
ارسال توسط Amin

رای اشخاصی  که دوست دارند وزن کم کنند، رژیم پر از پروتئین سفارش می‌شود، ولی چنین رژیمی به تنهایی بس نیست و باید با میوه‌ و سبزی  همراه باشد. سبزیجات کم کالری عبارتند از:



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:سبزیجات لاغری، خواص سبزیجات، نکات آشپزی,
ارسال توسط Amin
اگر میخواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید:
 
چگونه می توان تلخی زیتون را گرفت ؟
اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی - شكسته و بی هسته هستند .


ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:ژیتون، از بین بردن تلخی زیتون، آشپزی بهتر,
ارسال توسط Amin
چگونه خوراک ماهی خوشمزه درست کنیم ؟

شست و شوی آسان ماهی

برای اینکه ماهی هنگام تمیز کردن از دست شما سُر نخورد، کمی نمک روی تخته ای که زیر ماهی گذاشته اید بپاشید و بعد ماهی را روی آن قرار دهید. ماهی به نمک می چسبد و بدون آنکه بلغزد، می توانید آن را پاک کنید.


ادامه مطلب...

ارسال توسط Amin

 


سبزی ها را بعد از شستن در آبکشی ریخته تا آب آن کاملا گرفته شود.سپس برای سالاد خرد نمایید.

همیشه برای تهیه سالادهای سبزی از سبزیجات و میوه های تازه استفاده نمایید تا سالاد شما طراوت بیشتری داشته باشد و مطبوع تر باشد.



ادامه مطلب...

ارسال توسط Amin

بهترین قابلمه,خرید بهترین قابلمه

تغذیه ی مناسب تغذیه ای است که در آماده کردن آن تمام جوانب رعایت شده باشد ، مواد غذایی مورد نیاز در تغذیه مقوله ی جدا است و اینکه این مواد را چگونه آماده کنیم مقوله ای دیگر. در این مطلب به مقایسه ی ۱۰ جنس مورد استفاده در پخت و پز می پردازیم.


تا به حال به جنس ظرفی که در آن غذا می پزید توجه کرده اید؟ کارشناسان می گویند جنس ظرف و روکش آن در پخش گرما و سرعت پخت غذا تاثیر دارد. برخی از ظروف باعث پخت سریع تر غذا می شوند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند …

بهترین قابلمه,خرید بهترین قابلمه

 برای انتخاب درست بهتر است ادامه همین مطلب را مطالعه کنید.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:قابلمه، قابلمه غذا، آشپزی بهتر,
ارسال توسط Amin

کارگیری روش‌های صحیح طبخ نقش موثری در ارتقای سلامت ما دارد. یازده روش صحیح پخت غذا در ادامه می‌آید :



ادامه مطلب...

ارسال توسط Amin

هنگام کباب کردن میگو باید نکته‌های مختلفی را مدنظر قرار داد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. میگویی که برای کباب کردن استفاده می‌کنید، باید درشت باشد؛ زیرا میگوهای ریز حین پختن خشک و سفت می‌شوند، بنابراین میگوهای ریزتر برای سرخ کردن و میگوهای درشت برای کباب کردن مناسب هست



ادامه مطلب...

ارسال توسط Amin

پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌هایی است که بشر استفاده می‌كند. از این سبزی نه‌تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه حتی برای بسیاری حکم طلا داشته و آن را در داد و ستدهایشان به كار می‌برده‌اند .

ارزشی که قدیما برای پیاز قائل بودند، بی‌دلیل نیست زیرا تحقیقات گسترده پژوهشگران در دهه اخیر از حقایق جالبی در این زمینه پرده برداشته‌ است. اگر از افرادی هستید که علاقه‌ای به مصرف پیاز ندارند، حتما این مطلب را بخوانید.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:پیاز، خواص پیاز، دلایل مصرف پیاز، ,
ارسال توسط Amin

 درست کردن یک سس خوش طعم

دو سس مایونز و کچاپ یا همان سس گوجه‌فرنگی، مادر تمام سس‌ها هستند یعنی با کمی تغییر در مواد تشکیل‌دهنده و کم و زیاد کردن برخی طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌هایشان می‌توان انواع و اقسام سس‌ها را تهیه کرد. پس پایه آموزش سس‌ها آن است که ابتدا طرز تهیه این دو سس مهم را یاد بگیریم اما هنگام تهیه آنها باید به نكته‌هایی توجه كرد:

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط Amin

 

 

 خاصیت موزهای گندیده , خواص موزهای سیاه

از این به بعد موزهای خیلی رسیده و نرم را که پر از لکه های تیره هستند و اگر به هر کسی آنها را تعارف کنید نوعی توهین حساب میشود دور نریزید زیرا آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان میدهد که موزهای له شده و سیاه دارای ماده معجزه آسای تی – ان – اف میباشند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و هر چقدر موز رسیده تر و سیاه تر باشد بیشتر دارای این ماده است.

بر اساس تحقیقات دانشمندان ژاپنی در میان میوه هایی که خاصیت ضد سرطان دارند مثل انگور – سیب – هندوانه – آناناس – گلابی – و خرمالو، موز خاصیت بیشتری در افزایش گلبول های سفید و قوی کردن سیستم ایمنی بدن و شکست دادن سلول های سرطانی دارد زیرا میزان ماده تی – ان – اف در موزهای رسیده از میوه های دیگر بیشتر است.

از این به بعد موزهای زرد و شاداب را نخورید و صبر کنید تا سیاه و پژمرده شوند آنوقت آنها را بخورید زیرا موز رسیده هشت برابر بیشتر از موز نرسیده تی – ان – اف دارد به عبارت دیگر هشت برابر بیشتر خاصیت ضد سرطان دارد.





تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:موز, خواصیت موز, موز گندیده, موز سیاه شده,
ارسال توسط Amin

 

*برای تشخیص عسل , سر گوگرد دار چوب کبریت را وارد عسل کرده (آغشته به عسل) سپس با فندکی سعی کنید آنرا آتش بزنید, اگر روشن نشد عسل خوبی خریدید.

*با قاشق مقداری از آنرا در طرف آب سرد بریزید طوری که با فاصله از آب وارد آب شود اگر مستقیم  (اصطلاحا نخ عسل) در یک جا جمع شد عسل مرغوبیست

*ظرف شیشه ای حاوی عسل را جلوی نور بگیرید اگر نور به راحتی از آن عبور کرد عسل خوبی نیست, باید تیره باشد.





ارسال توسط Amin


خیلی از کارخانجات برای تولید رب گوجه فرنگی از کدو استفاده میکنند.

برای تشخیص اینگونه رب ها یک قاشق از رب را در یک لیوان آب حل کنید , اگر قرمز رنگ بود خوب و اگر نارنجی یا زرد بود , کدو است.





ارسال توسط Amin

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد